Дисциплината „Tехнологии за виртуална и разширена реалност” обхваща техническата и експериментална основа за проектиране, необходима за внедряване на потапящи среди в настоящи и бъдещи платформи за виртуална, разширена и смесена реалност (VR, AR, MR). Учебната програма обхваща широк спектър от литература и практика, като се започне от оригиналните концепции за интерфейс човек - машина, следвайки развитието на всички поддържащи технологии, включително визуални дисплеи за VR, AR и MR, проследяване на движение, интерактивна 3D графика, мултимодална сензорна интеграция, потапящо аудио и др. потребителски интерфейси, IoT, дизайн на игри.
Целта на учебната дисциплина
Целта на дисциплината е да установи и развие широко и всеобхватно разбиране за тази бързо развиваща се и търговски жизнеспособна област като подготви студентите за участие в разработката и производството на силно интегративни потапящи приложения, потапящи социални платформи, водещи разработки в медицината, индустрията, телекомуникациите и приложението на разширена, смесена и виртуална реалност във всекидневния живот. Студентите ще придобият знания за дизайн на приложения в разширена, смесена и виртуална реалност чрез практическо разработване на курсови работи и базирани на практиката изследвания.
В края на обучението си по тази учебна дисциплина студентът ще:
- Сравнява и различава AR, VR и MR приложения
- Обсъжда потенциалните приложения и настоящите ограничения на AR и VR
- Критично да оцени основните подходи и теории в AR и VR
- Оцени подходите към проектирането и планирането на AR, VR и MR приложения
- Следва подходяща методология за проектиране на AR, VR и MR приложение
- Разработи самостоятелен AR, VR или MR проект, като използва подходящ хардуер и софтуер, включително и потребителска документация
- Критично оценява подходите за тестване на приложения
- Извърши структурирано тестване като част от итеративен цикъл на разработка