Дисциплината „Tехнологии за виртуална и разширена реалност” обхваща техническата и експериментална основа за проектиране, необходима за внедряване на потапящи среди в настоящи и бъдещи платформи за виртуална, разширена и смесена реалност (VR, AR, MR). Учебната програма обхваща широк спектър от литература и практика, като се започне от оригиналните концепции за интерфейс човек - машина, следвайки развитието на всички поддържащи технологии, включително визуални дисплеи за VR, AR и MR, проследяване на движение, интерактивна 3D графика, мултимодална сензорна интеграция, потапящо аудио и др. потребителски интерфейси, IoT, дизайн на игри.

Целта на учебната дисциплина

Целта на дисциплината е да установи и развие широко и всеобхватно разбиране за тази бързо развиваща се и търговски жизнеспособна област като подготви студентите за участие в разработката и производството на силно интегративни потапящи приложения, потапящи социални платформи, водещи разработки в медицината, индустрията, телекомуникациите и приложението на разширена, смесена и виртуална реалност във всекидневния живот. Студентите ще придобият знания за дизайн на приложения в разширена, смесена и виртуална реалност чрез практическо разработване на курсови работи и базирани на практиката изследвания.

В края на обучението си по тази  учебна дисциплина студентът ще:

  • Сравнява и различава AR, VR и MR приложения
  • Обсъжда потенциалните приложения и настоящите ограничения на AR и VR
  • Критично да оцени основните подходи и теории в AR и VR
  • Оцени подходите към проектирането и планирането на AR, VR и MR приложения
  • Следва подходяща методология за проектиране на AR, VR и MR приложение
  • Разработи самостоятелен AR, VR или MR проект, като използва подходящ хардуер и софтуер, включително и потребителска документация
  • Критично оценява подходите за тестване на приложения
  • Извърши структурирано тестване като част от итеративен цикъл на разработка